Vihdoin loppui hoidot nää,
rankkaa oli, hajos pää.
Tukkeutuu pian blogisuoni,
loppuu tarinalta juoni.
Toivon et' on sairaus poissa,
rypenyt oon syövän soissa
ihan tarpeeksi.

Tänään oli viimeinen sinänsä jo hyvää sytovastetta varmisteleva sädehoito ja onkologin lopputapaaminen. Voin vihdoin sanoa virallisesti olevani remissiossa, vaikka terveeksi en vielä tohdikaan väittää.
Nielukivusta ja henkitorvivaivasta huolimatta olen ihan ekstaasissa. Ajattelin, että hoitojen loputtua olisi jotenkin tyhjä olo, mutta ei ollenkaan. Pikemminkin virnistelen korvasta korvaan siitä ilosta, että rääkki on vihdoin ohi -vaikka pelko relapsista tietysti kummittelee takaraivossa. Mutta tänään kieltäydyn ajattelemasta ikäviä asioita. Tänään syön sen sijaan täytekakkua! Täältä tullaan, syövätön elämä! :)

Nyt pitää taas opetella puhumaan syövästä imperfektisssä. Ei "minulla on syöpä" vaan "minulla OLI syöpä"! :) Vaikka kyllähän se niin on, että syövästä ei parannuta henkisesti nappia painamalla. Kyllä tätä vielä märehditään...

202498.jpg

Kukkoilen tänään hienossa uudessa t-paidassani, joka julistaa kaikelle kansalle, että tässä menee Syövätön Nainen.

202499.jpg

Hoitojen alkuvaiheessa lauleskeltiin Hra Hoolle. Ja nyt lauletaan taas syöpälaulu:

Syövätön nainen
(Paula Koivuniemen äänellä Aikuisen naisen tahtiin)
Yy, ja kaa, ja yy, kaa, koo!

syövätön nainen mä oon
en enää eksy sairauden kouriin
pääsin mä remissioon
tahtoisin jatkaa
hyvin alkanutta matkaa
syöpä viikatemiehen luo mun toi
lähteä tajusi kun vedin turpiin
voimaa tää kiukku soi
terveytein kestää
minkään en mä anna estää
paljosta luovun, jos saan poissa pitää sun

et terveyttäni saa taas riistää
tahdo en voimiasi silti kiistää
sua tahdo en riippakivekseni
kärsineen naisen
oot paskiainen
varsinainen vihulainen
syövätön nainen tuntee hinnan terveyden

oksenna enää mä en
terveydestäin taistelen, vaikka pelkään
kipuja viel' kokien
kestin nää paineet
mua ei kaada sytoaineet
tai gammasäteet
vaikk' ne kovin koettaa

et terveyttäni saa taas riistää
tahdo en voimiasi silti kiistää
sua tahdo en riippakivekseni
kärsineen naisen
oot paskiainen
varsinainen vihulainen
syövätön nainen tuntee hinnan terveyden