Lääkärien sanelumokat ja vakuutushakemuksien kootut järjettömyydet kiertävät sähköposteissa jatkuvasti. Kohtalaisen tragikoomista luettavaa löytyy myös Suomi24.fi:n syöpäaiheisista keskusteluista, joissa haastellaan muun muassa seuraavaan tapaan:

Luin netist, että Hodkinin taudin oireit on suurentuneet imusolmukkeet, hikoilu, kutina, painonlasku, väsymys ja ruokahaluttomuus.
Mulla on noi kaikki oireet, paitsi suurentuneet imusolmukkeet, painonlasku, väsymys ja huono ruokahalu. Mä pelkään et mä kuolen! Onx mul syöpä?! Auttakaa!!!

Mulla oli eilen päänsärkyy ja kuukausi sit pistelyy kahessa sormessa. Oon varma, et mulla on aivokasvain! Sit mulla on ollut 5 vuotta kyljessä semmonen pieni patti. Se aivokasvain on jo varmaan levinny sinne. Osaaks kukaan neuvoo?

mun käsivarteen on 2 vuoden aikana noussu joku ihme patti!!!sen on pakko olla syöpää. mä en ainakaan keksi mitään muuta vaihtoehtoa mikä se vois olla. osaako kukaan sanoa paljonko elinaikaa on jäljellä?! pelottaa!

Voisko joku kertoo, et saaks syövän jos deodoranttia menee suuhun? Mulle on käyny pari kertaa niin ja se pistelee kielessä.

Mulla on ollut epätodellinen olo 2 viikkoa. Voiko lääkäri nähdä silmiin katsomalla onko se aivokasvain?

Olen lukenut paljon syöpään liittyviä asioita. Lue tämä teksti, koska näin paranet syövästä! Lopettakaa kaikki kemoterapiat näin aluksi koska ne ei auta yhtikäs mitään (kyllä, älä usko lääkäriäsi jos hän väittää niiden toimivan) eti käsiisi statistiikkaa kemoterapialla 100% syövästä parantuneita per vuosi suomessa ja lue ja mieti. Jättäkää kaikki valmisruuat ja semmoset pois ja cocacola lightit (kaikki missä on makeutusaineita) ja myös kaikki muutkin sokerilliset limut (ovat todistetusti aiheuttaneet syöpää! Älkää käyttäkö aurinkorasvaa!

Nielurisoistani valuu niinku piimää joka ilta. Onkohan tämä syöpää?

Onko mulla syöpä? Ei oo oikeestaan mitään oireita. Tai oon kyllä usein väsynyt. onks joku verikoe mistä näkee, onko mulla syöpä?!

onko kellään kokemusta syövästä? oireet jne? vastauksista kiitollinen!

Mulla on ollu kaks vuotta kutinaa. En uskalla mennä lääkäriin, koska en kestä kuulla sitä totuutta, että mulla on syöpä. Todennäköisesti mitkään hoidot ei oo enää mahdollisia, koska mun ihokin on jo jotenkin epätasainen.

Onks tää leukemia? Kaikki oireet on ollu mitä netistäki oon lukenu. vatsa on pullistunu, unohtelen kauheesti, kuumeilua ollu, selkä kipee,
kylki luut ja lantio luut tai mitkä noi on ni on ollu kans kipeet.. Itken joka päivä!

Moi! Mä oon 15. Mulla on kielilävistys ja kun syön jotai kirpeetä niin kieleen kirvelee korun alla. Onks tää kielisyöpää? Kertokaa nyt joku jotain!

Mulla särkee iltapäivisin silmien takaa. Käytän tietokonetta 10 t päivässä. Onks tää aivokasvain? En jaksa enää!

Tietääkö kukaan näkeekö veriviljelystä onko syöpä!?

Mulle tulee aina mustelmia, kun mä lyön itseni johonkin. Ne paranee parissa päivässä. Välillä ei oo pitkään mustelmia. Pelottaa, että tää on leukemiaa! Onks ketään muuta, jolla ois mustelmia?! Kiitos vastaajille.

i
stuin täs tietokoneella ja ihan yhtäkkii multa alkoi tulla veri nokasta,,tosin ihan vähä vain kerran pari pyyhäsin ,,, olen kuullut että leukemiaan kuuluu nenäverenvuoto ,?? vai mitä ,,,pitääkö ol huolissaan,,,,,,,,,,,

Kuulin radiosta, että jogurtti aiheuttaa syöpää. Syön aika paljon jogurttia. Pitäiskö mun lopettaa se?

yhtäkkiä nousi otsaan riisin kokoinen kiinteä ja kova, aristava ja lähes koko päätä särkevä kyhmy. mistä tietää onko se syöpää vai jotain muuta? eritt. huolestunut

Älkää syökö vihreitä elintarvikkeita jos ne ei oo värjätty lehtivihreellä! Aiheuttaa syöpää, koska se on sinisen ja keltasen sekotus ja sininen väri aiheuttaa syöpää vaikka direktiivit sen sallii!!

Millasta se kipu on jos sairastaa syöpää?

Luin jostain, että miehellä oli eturauhassyöpä ja häneltä poistettiin kivekset. Sen jälkeen hän jäi sairaseläkkeelle.
Mitä naiselta pitää poistaa, että hän pääsisi sairaseläkkeelle?